Tuesday, January 25, 2011

Goda länkar och Grattis pappa!

Senaste dagarna har vi testat massa nya goda recept. Tre av dem har jag knyckt från bloggen Kalasgott

I lördags gjorde Marcus den här maffiga sommarkakan:
Strawberry Banana Cream Pie. Den var fantastiskt god, men aningen mastig. Kanske en sån kaka man gör när man ska ha gäster, inte bara sådär en vanlig helg för två personer att äta upp. Den är inte slut än kan jag säga...

Sen gjorde vi Kyckling i Hallonsås. Det var gott, såsen var blaskig men god ändå. Inte smakade det så mycket hallon heller, men gott ändå.

Och igår. Lasagne. Supergod. Första gången jag gjort lasagne och själv tyckt att den var god. Den innehåller båda morötter, aubergine och svamp. Perfekt, den enda grönsak som var synlig var morötterna och de petade Nils bort direkt. Resten av grönsakerna skrumpnade ihop och kamoflerades i lasagnen, så de åt han med god aptit. Hehe. Nästa gång river jag morötterna!

Idag fyller min pappa 65 år! Grattis! Vi ska bjuda på restaurangmiddag och på en tur upp på Globens tak nästa gång de är i Stockholm. För att fira honom har jag just nu sådana här godingar, i ugnen. Brownies med jordnötstopping. Fina va? Både bilden och receptet kommer från bloggen Söta Saker, en av mina favoritbloggar.

No comments: