Wednesday, February 09, 2011

Jag tävlar om en lampa från Bestlite

Jag läser rätt mycket inredningsbloggar. Det kan man kanske inte tro när man ser hur det ser ut hemma hos oss... Men jag samlar på mig mycket idéer från dessa bloggar och sparar dessa i minnet och när vi sen bor i hus så kommer det bli så fint!

En av mina favoritinredningsbloggar är House of Philia. I samband med schyssta Länna Möbler lottar hon nu ut en toppfin lampa från Bestlite. Jag älskar deras lampor, de är så stilrena och snygga.



Och.. jag kan verkligen se en sådan lampa hemma hos mig. Här nedan är nämligen vår läshörna. Superhärliga schäslongen, fårskinn och kuddar. Men tyvärr med en urkass lampa. Vi har haft lampan så länge jag kan minnas, vet ej vad den kommer ifrån.. kanske IKEA?



Den läslampan vi har nu är precis värdelös. Den har nämligen förlorat sin stadga vilket gör att den dippar precis hela tiden. Hälften av tiden i läshörnan får man ägna åt att försöka trassla lampan ur håret, räta upp den igen, för att sen snart ha den i håret igen. Lampan har en till väldigt dålig lampegenskap, den lyser bara när den själv vill. Ibland lyser den prima hur länge som helst, och ibland är den helt död. Den är glapp på något vis som jag inte förstår mig på.

Vi har pratat om att köpa en ny lampa men inte kommit till skott ännu. Därför kom denna utlottning passande! Nåväl. Härmed tävlar jag om att vinna en ny sån här kanonlampa från Länna Möbler och HoP.

No comments: