Monday, February 14, 2011

Min dag

Upp 04:50. Dusch. Lite frukost - blåbärssoppa och skorpor. Ser soligt och fint ute. Tänker att jag tar min höstkappa istället för stora feta Peak-jackan. Ut och in i taxi. Till Arlanda. Som vanligt åker jag med en kamikaze-förare, när han var uppe i 148 km i timmen blundade jag och försökte sova. På planet sägs det att det är 22 grader kallt i Helsingfors. Framme i Finland finns inga taxis. Taxikön är enorm och det är svinkallt. Jag har som sagt tunna jackan.

Fram till kontoret. Möte, möte, lunch. Fortsatt möte. Taxi tillbaka till flygplatsen. Köpa presenter till barn och man. På planet. Jag läser deckare hela vägen. En galning med på planet, han skuttar upp och ner och springer i gången. Jag iakttar honom hela resan. Är svinhungrig. Tyckte det var för dyrt att äta på flygplatsen.

Taxi hem. Gulliga barn. God mat. Fin present från familjen. Barnen uppskattar sina Pez-gubbar. Te, gelehjärtan och Expressen i soffan. Nu väntar snart sängen. Imorgon ska jag vara på kontoret klockan 07:00. Tack och godnatt!

1 comment:

Världen är liten… said...

Hej bara, vilken dag! Du verkar dock ha klarat dig finfint, lite otäckt med galningen på flygplanet bara - huvva!