Tuesday, March 22, 2011

Ett stort steg för Annelie

Med ojämna mellanrum går jag till gymmet på jobbet. Jag brukar köra lite på crosstrainern och göra de övningarna jag fick av PT:n jag gick till en gång för två år sen. Och så kollar jag på alla som kämpar inne på passen.

Idag var alla löparband lediga. Tänkte att jag skulle testa det. Och det var faktiskt ganska kul. Jag har ju aldrig någonsin sprungit förut, men jag ökade upp farten rätt rejält och så klampade jag på där ett tag. Resultat, jag sprang 1.1 km på strax över åtta minuter. Ska försöka ta mig dit igen på torsdag och se vad jag orkar då. Jag trodde inte att jag hade kapacitet att springa en hel kilometer, men det gick över förväntan!

3 comments:

Murcas said...

Duktig flicka!

Catherine said...

Du är för underbar vet du det? Bra att du lyckades över förväntan! Hoppas du med fler besök höjer motivationen och på så sätt även flåset:)! Heja heja!

Anonymous said...

Det var inte dåligt. En bra början, sedan ökar du på lite mer...
Kram Kajsa