Sunday, October 19, 2008

Att säga nej

Jag tycker om sociala saker. Tackar därför ja till allt som händer. Ofta på fredagarna tänker jag att "ja den här helgen blir lugn, vi har ju inget speciellt inbokat". Men så slutar det alltid med att vi flänger runt som torra skinn överallt för att fika med någon, hinna göra ärenden, middag hos någon, träffa farmor eller annan familj och hinna fixa i hemmet. Det är ju kul absolut men jag blir ganska trött i mitt nuvarande stadie och det blir ingen vila what so ever.

Därför har det smärtat mig lite att jag har varit tvungen att avboka saker på sistonde. Igår hade t.ex. Catherine sin 30 års fest i Göteborg, vi hade tidigare tackat ja men jag har ont i ryggen så att sitta tio timmar i bil över en helg kändes som ett big no-no. Förra helgen fick vi boka av en lunch med Maria och Joakim för att vi hade för tajt schema. Och idag skulle Marcus och jag käka brunch på Nordic Light Hotel. Men jag har dragits med jordens huvudvärk sen i fredags så brunch var inte att tänka på. Istället har jag legat på soffan, läst bok och blivit servad av Marcus. Nu hoppas jag verkligen att huvudvärken går över, för annars blir inte det här någon behaglig kommande vecka.

1 comment:

Anonymous said...

Önskar dig en bra vecka - hoppas huvudvärken gett med sig.
Kram