Monday, October 20, 2008

Vilar

Fem minuter efter det att jag skrivit mitt förra blogginlägg ringde min syster. Hon sa att stark huvudvärk och snabbt svullnande fingrar kunde vara tecken på havandeskapsförgiftning. Jag ringde förlossningen på KS som tyckte att vi skulle komma in. Sagt och gjort, lämnade Nisse med barnvakt och åkte dit. På förlossningen konstaterades att allt var bra med barnet, alla värden såg fina ut, jag hade ingen infektion i kroppen och ingen feber.

Istället blev jag skickad till neurologen för att undersöka huvudvärken. De kunde inte komma fram till vad det är jag plågas av. De kunde nämligen inte göra en röntgen p.g.a. att jag är gravid och de kan inte ge mig penicillin för jag är allergisk. Rådet jag fick var att avvakta i några dagar, käka alvedon och sedan återkomma om det inte ger med sig.

Tillbaka till förlossningen där nu överläkaren sett att jag hade starka sammandragningar med ganska jämna mellanrum. Inte bra tyckte han och ordinerade sträng vila i några dagar. Jag har ju känt sammandragningar men inte tyckt att de gjort ont (de gick upp till över 60 på den där maskinen som mäter barnets hjärtljud, värkar osv.) utan bara tänkt att det var normalt.

Så idag är jag hemma från jobbet. Har mer eller mindre sovit till klockan 14.30. Har ont i huvudet, tyckte att det gav med sig lite på dagen men nu är det tillbaka. Blir hemma i morgon också och vilar.

5 comments:

Världen är liten… said...

Nämen usch då, det är ju inte bra. Tur att det inte var havandskapsförgiftning men det verkar ju ändå vara något lurt på gång. Vilken vecka är du i, v.34? Ta det lungt och sköt om dig!

Catherine said...

Ta det lugnt gumman och vila dig o lyssna på kroppen! Hoppas huvudvärken snart ger med sig! Stora kramar / Catherine

Anonymous said...

Men OJ! Vilken dramatik. Du ska nog lyssna till både kropp och läkare och ta det lugnt. Stor kram!

Anonymous said...

Det var Cecilia som skrev det....;-)

hanna said...

OJ, jäklar. Men vad bra att dom tog det på allvar och skickade hem dig. Vila på nu så att tvåan inte kommer för tidigt! Kram!