Friday, January 02, 2009

Söta systrar

Jag fick boken två systrars söta av min syster i julklapp. Mycket fin bok. Igår provbakade jag det första receptet, chokladbrownies med cheesecake och hallon. Väldigt gott tycker jag. Boken var en perfekt present!

Både jag och min syster är ju lite maniacs när det gäller att baka och prata efterrätter, dock är Mia lite mer förtjust i puddingar, mousse och sånt än vad jag är. Men vi båda älskar chokladtårtor och pajer. Yummy.

Jag brukar roa mig med att fundera på vad jag skulle servera om jag hade en ett eget cafe (eller om jag och Mia hade ett!) och då skulle där finnas citronpaj, ananaspaj, tryffeltårta, skorpor, den kakan jag gjorde igår, smoothies och sen har jag inte kommit på mer grejer. Jo, äppelpaj och bullar. Och chocolate chip cookies.

2 comments:

Anonymous said...

Och såndär amerikansk chokladtårta såklart! : )

Catherine said...

Allt jag gjort ur den boken har varit supergott! Verkligen en jättebra bok!! Puss