Tuesday, March 10, 2009

Folk i Solna är lost

Jag har aldrig varit med om att folk frågar mig om vägbeskrivningar så ofta som de gör sen vi flyttade hit. Jag blir hela tiden stoppad av folk som undrar över hur man hittar än hit och än dit. Visst, jag gillar ju geografi men jag tycker mig inte vara en Solna-karta direkt. Det känns som att det är folk minst varannan dag som rådfrågar mig.

Vanligast är att fråga var posten är. Och det vet jag ju. Guldstjärna. När jag gick från dagis i höstas (tio minuters promenad) blev jag stoppad tre gånger för att folk frågade om vägen, en av dem var en kille på gräsklippare som letade efter en viss park som han skulle klippa gräset i. Idag frågade en tant var Hagalundsskolan är. No clue. Förra veckan frågade en kille hur man cyklar till Hallonbergen. No clue där också. Och en annan snubbe frågade också förra veckan var Hälsingegatan i Solna ligger, mig veterligen ligger det i Vasastan, inte i Solna. And on it goes... nya frågor varje dag...

1 comment:

Tove Kungsholmen said...

Precis så är det hos oss också! :o