Monday, March 30, 2009

Semesterstängt

På Nisses dagis vill de redan nu att man ska lämna in lapp om sommarledighet. Det är sjukt tidigt tycker jag. Om jag hade varit arbetande nu hade jag väl knappt hunnit ansöka om sommarsemester, än mindre fått beviljat.

Som tur är kommer vi ju båda vara hemma hela sommaren så jag kunde skriva på lappen direkt och lämna in den. Förra året hade dagiset stängt åtta veckor, men de fick så mycket kritik för det så i år har de minskat till sex veckor. Det är ju också jättemycket ju. Tycker jag.

6 comments:

Johanna said...

På vårt dagis skulle lappen vara inlämnad redan förra veckan... Knäppt! Vem vet i så god tid hur sommaren ser ut?

Tove Kungsholmen said...

Oj! Ingen lapp än hos oss men den dyker nog upp snart. Minns att det var galet tidigt förra året på gamla stället.

Jag är ju ledig en stor del sommaren I guess om jag inte hittar ngt sjukt lockande sommarjobb.

Sex veckors stängt är väldigt mkt! Finns väl ngt annat dagis öppet man får gå på vid behov dock? Hos oss är det öppet hela sommaren och vårt dagis är "jourdagis" för det andra som ligger här.

Cecilia said...

Precis samma upplägg hos oss. Väldigt konstigt tycker jag. Tidigt som du säger.

Cecilia said...

Precis samma upplägg hos oss. Väldigt konstigt tycker jag. Tidigt som du säger.

Cec said...

Ehhh, undrar som Tove - visst finns det väl ett annat dagis som har öppet?
Annars är 6 veckor otroligt mycket.
Man kan väl knappast begära att folk ska kunna ta 6 veckor i sträck, precis när dagis har stängt?

annelie said...

Jo, det kommer att finnas något jourdagis men inte bestämt vilket det skulle bli än.