Monday, March 09, 2009

Yes, your baby can do it!

När jag häromdagen var på gymmet så visades "The Doctors" på TV. Prime time underhållning sådär på eftermiddagen. Iaf så sades det i programmet att bebisar kan lära sig läsa vid väldigt ung ålder. Om man börjar öva med dem vid tre månaders ålder så ska ungarna kunna läsa när de är nio månader. Låter rätt osannolikt tycker jag. Men jag kanske skulle testa med Svea, hon har ju uppnått den aktningsvärda åldern av tre månader.... Mer info här.

Vidare så delade de med sig av några husmorstips:

- Om ditt barn får hög feber, knäck massa ägg, separera gulan och vitan. Doppa en trasa i äggvitan och linda runt foten, på med strumpa och febern går ner.
- Vid getingstick, stek bacon och lägg på en skiva på bettet.

Don´t try it at home skulle jag nog säga om dem också, är skeptiker!

1 comment:

Tove Kungsholmen said...

Mamma såg det där, tror jag ska testa med tvåan. Kan ju inte mer än misslyckas i värsta fall.

Äggulan och baconen passar jag på.