Monday, July 27, 2009

Dagens irritation nummer ett

Tidningen Amelia.

Jag tog en prenumeration på sex nummer av en ettrig försäljare i Västermalmsgallerian. Hon hävdade att den skulle ta slut automatiskt, jag skulle inte behöva ringa och säga ifrån. Trots detta ringer jag och säger upp min prenumeration efter något nummer eller två. Men tidningen fortsätter komma. Men eftersom vi knappt varit hemma de senaste månaderna har jag inte noterat hur många nummer jag fått, och jag har inte läst tidningarna något vidare heller.

Nu när vi sist kom hem låg två nummer samt inbetalningskort på 175 kr. Vill inte ha. Går inte att maila dem, och hela förra veckan var vi ju i Budapest så jag kunde inte ringa. Idag får jag äntligen tag i dem (efter att det varit upptaget hos dem hela fm och lång kö, många som ringer - vänligen återkom) och nä de kan inte göra något åt detta. Syns inte i deras register att jag har sagt upp den. Jag blir så arg. Om jag inte betalar skickar de påminnelser och jag har ju redan fått tidningarna och de kan inte returneras. Jävla skit tidning.

5 comments:

Världen är liten… said...

Fasiken vad jobbigt!

Rebecka said...

Min erfarenhet av försäljare i gallerior är inte heller bra! Jag blev lurad av en liten försäljar-kille i Fältöversten. Det var på ett mobilt bredband. Han sa att jag skulle få gratis i 4 mån sen 29/mån. Men efter 4 mån kom en räkning på 189 kr. Jag hade missat det finstilta som han snackat bort under tiden jag skrev på... Han sa att det gällde inte mig som hade företagsabb på min mobil hos Tele 2... Nu är jag bunden till detta i 18 mån. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!

Ha så kul i Gbg!

Catherine said...

Jobbigt. Själv trodde jag att min Mama-tidning skulle vara klar efter 1 år. Men vips så fortsatte det och nu har jag fått betala för den igen då jag tydligen måste säga upp den. Dåliga villkor för oss kunder. Ser fram emot att ses snart! kram

Anonymous said...

Hade samma problem som Catherine med Mama. Skrev pa att jag ville ha i ett ar. Fanns inte nagot finstilt sa da far man ju antaga att den upphor efter ett ar speciellt eftersom man fick erbjudande att forlanga men det gjorde jag inte. Skitdaligt. Vi foraldrar ar i alla fall arliga. Dar framgar det klar och tydligt att det ar en tillsvidare prenumeration. Kram Therese

Jonas H Svensson said...

Bra blogg... Vi kanske kan väl följa varandra på Bloglovin??