Monday, July 27, 2009

Dagens irriation nummer två

Försäkringskassan.

Marcus och jag har begärt föräldrapenning för varsin unge, jag för Nisse- han för Svea. Ingen av oss fick pengar idag. Noll. Nada. Passar fint när man ska dra iväg på semester imorgon. Not!

Jag ringde.

Svar: Marcus kan de inte betala ut för eftersom det är första gången han begär dagar för Svea och då ska det kontrolleras hit och dit och de hade inte befogenhet att bara betala ut sådär. Ärendet måste gå vidare till handläggare.

Jag får inga pengar för jag hade visst redan tagit ut min del av Nisse-dagarna. Detta trots att jag ringde dem i maj och fick reda på att jag inte hade några dagar kvar och då förde Marcus över sina resterande dagar till mig. Så det var klappat och klart. Och ja, det kunde tanten se i sitt datasystem, hon trodde att felet kanske låg i deras system, men nej hon hade inte befogenhet till att göra en utbetalning. Så ärendet har gått vidare till handläggare. Suck. Tur man har lite sparpengar till räkningarna. Fy sjutton.

2 comments:

Catherine said...

Samma sak här. Fick inga pengar nu eftersom det är en handläggare som måste kolla de dagar som Samuel för över till mig för Isabel. Ringde igår och hon sa att hon måste be handläggaren gå vidare i ärendet och göra utbetalningen. Det är handläggaren som måste göra det. Osis för er att inte Marcus fått heller! Jobbigt med försäkringskassan.. Kram

Anonymous said...

Haller med. De ar sa himla jobbiga att ha att gora med. Trakigt! Vi har ocksa haft massor av strul. Kram Therese