Sunday, March 07, 2010

Vår helg

Vi hade inga särskilda planer för helgen men den lyckades ändå arta sig rätt bra.

Lördag:
På förmiddagen åkte vi till Väsjöbacken så att Nisse fick åka lite slalom. Han har gjort enorma framsteg sen förra vändan, den här gången stod han på benen nästan hela tiden och han tyckte att det var kul.


På eftermiddagen åkte vi till Djurgården och Junibacken. Perfekt att åka dit en knallsolig lördagseftermiddag. Inte mycket folk där inte. Nada trängsel. Kul tyckte vi alla fyra. Nisse lyckades dock försvinna igen en stund. Han skulle åka rutschbana från Pippihuset, och jag stod nedanför och väntade. Och väntade. Och väntade. Ungen kom aldrig. Tillslut ropade jag uppåt kanan till en karl som stod där och frågade om han såg en liten kille i blå tröja. Javisst sa han, men han ville gå ner så jag visade honom trappan. Jag gick till trappan. Ingen Nisse. Andra trappan. Ingen Nisse. Jag yrde runt och letade ett tag och karln från kanan kom och hjälpte till och han kände sig skyldig till att Nisse försvunnit. Dock återkom Nilsson rätt snart, från restaurangen. Han hade gått ytterligare en trappa ner och gjort en egen liten avstickare. Huga. På tisdag ska de på museum med dagis, ska verkligen förvarna så att han hålls under uppsikt.

Söndag:
Ica Maxi. Tjoho. Not. Jag avskyr att handla. Sen kom Marcus brorsa Philip och hans kids hit och käkade lunch. Sen åkte vi alla på Tures 2-års kalas. Jättetrevligt och alltså jag är så mätt efter allt kalasätande så jag sitter bara här och rapar hela tiden. Fy sjutton för att vara såhär mätt. Ingen middag serveras här idag. Inte till mig iallafall, Marcus käkar just nu fil och flingor. Ungarna fick inte heller någon middag. Bad mama!

No comments: