Wednesday, October 27, 2010

Kunskap 1997 vs 2010

Ibland tänker jag att det vore kul att göra Högskoleprovet igen bara för att liksom. Det var nog minst 12 år sedan jag skrev sist, och som max har jag kommit upp i 1.3 Inget vidare resultat, inget som hjälpte mig in på någon utbildning direkt. Och så tänker jag att det vore kul att veta hur mycket bättre jag är nu. För bättre förutsätter jag liksom att jag är. Vore himla trist om jag har blivit sämre under dessa år.

Men så gjorde jag orddelen från senaste Högskoleprovet som var i lördags. Orddelen fanns i DN. Och vad svårt det var. Jag fick inte något bra resultat. 27 rätt. Hjälp. Vad fick du? Mina starka sidor är helt klart matte och diagramdelen, men de finns aldrig som testprov i DN eller någon annan tidning vad jag vet. Kanske lika så väl att jag inte har gjort hela provet igen..

3 comments:

Tove Kungsholmen said...

Du och jag borde ju byta hjärna en kort stund under provet bara. Jag fick 37 rätt på orden när jag skrev i lördags men klart sämre på "mattedelarna".

annelie said...

Ja, det borde vi. 37 hade varit fint. Vilka missade du på? "Mattedelarna" brukar jag däremot sätta full pott på; svenskan desto sämre...

Anonymous said...

40! haha!
/Johanna